صبر ریحانه ها

صبر ریحانه ها
آخرین نظرات

آخرین برگ

يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۱۵ ب.ظ

در روزهای گرم تابستان و روزهای بلند رمضان و روزه داری همراه شدید با موج وبلاگی صبر ریحانه‌ها و همراهی کردید گروه کوچکی را که می‌خواستند گوشه‌ای از زیبایی حجاب و صبر و نجابت دختران این سرزمین را به نمایش بگذارند. 

قول داده‌اند که مثل دور اول برای برگزیدگان کمک هزینه سفر مشهد در نظر گرفته شود. فعلا اما در حد قول است. باید ببینیم تا امام مهربانی(ع) چه می‌خواهند چه کسانی را می‌طلبند.

خوب می‌دانیم که کارهایی با این سبک هیچ‌گاه به تنهایی پیش نمی‌رود و باید تشکر کنیم از همه بزرگوارانی که لطف کردند وقت گذاشتند و حمایت و راهنمایی کردند. به خصوص نهضت پوسترهای انقلاب و مدیریت محترم نهضت که با راهنمایی و حمایت‌شان ما را در انجام این مهم یاری دادند.


آثار برای داوری آماده شده است و به دست داوران خواهد رسید. اما، از این میان قرار را بر این گذاشتیم که یک اثر از میان آثار رسیده، به انتخاب مخاطبان مورد تقدیر قرار بگیرد.

حالا از میان این آثار رسیده می‌توانید بهترین اثر را از دید خودتان انتخاب کنید.


1. ریحانه‌ها صبورند
از همان روزی که زن ریحانه شد
پاسبان مهر و ماه خانه شد

2. خاطره‌ای از یک آغاز
روزهای خوبی را سپری نمی کردم؛ غرق در تناقضات گوناگونی شده بودم که پاسخی برایشان پیدا نمی کردم. خانواده ام دلشان می خواست که یک بانوی چادری بشوم...

3. رفیق

     با چادرم شوخی داریم
     امروز پایش را از عمد گرفت به پایم!

4. سرگرم عشقبازی
وقتی می‌پرسند: نمی‌پزید در این گرما؟! یک لبخند بزن و بگو: سرگرم عشقبازی که باشی و در اشتیاق خاکستر شدن، این گرما که شوخی کوچکی بیش نیست...

5. عرق بندگی...!
 طعـمِ روزه،

     پیچیده شدن لا به لای سیاهیِ وجوش ،

     اوج گـرمـآ

6. آفتاب و گندمک هجده عیار 

    انواع بشر را می‏‏توان به مانند انواع فلز دانست.. بعضی حلبی‎اند، بعضی آهن و پولاد، و 
    برخی دیگر نیز نقره و مس و .. .

    7. صبر ریحانه‌ها 2
    از من نپرس «چطور با "چادر" طاقت گرما داری؟!
   این "سیاهی روشن" حالا دیگر جزئی از من است و من جزئی از او هستم و با او تعریف          می‌شوم.

8. تابستان و اجری عظیم

السلام علیک یا فاطمه الزهرا

ماه رمضان است ....

اما قبل از آن تابستان است ، تابستان هست و گرمایش تابستان هست و تشنگی اش


صدایش مثل ناقوس کلیسای وست مینیستر پیچید توی گوشم : «حاج خانم! زمستون که هیچ تابستون هم داره  میره رو سیاهی هنوز که به ذغاله.»

این روزهای سیاه عریانی
روسپیدتر از چادرم نمی‌یابم

حسِ سرشار بنده بودنم را بیش از هرچیز مدیون تو هستم،


گرمای این روزهآی شهر بهانه ی خوبی شده برای بندگی...


گرافیک

تابستان که می شود منم و یک بطری آب معدنی که پای به پای من هر جا که می روم همراهیم می کند. بیماری عطش می فهمی یعنی چه ؟یعنی دل من که عزادار تابستان ست...

بآور کن ؛

به هیـچ وجـه، کار من ُتو نیسـت...


16. ریحانه های کوچک...

یادم نیست چند ساله بودم که چادری شدم! فقط با اطمینان می گویم که هنوز مدرسه نمی رفتم.هیچ اجباری هم برای چادری شدنم نبود ولی من عاشقش بودم.شاید چون خانم های بزرگ و عزیزی که دور و برم بودند همگی چادری بودند...


17. پر چادر

همینکه توی خیابان یک ظهر تابستان, وقتی به ضعف افتادیُ نمی‌توانی دستِ پسرانت را نگه داری, پرِ چادرت را نگه می‌دارند, می‌ارزد!


18. من برای حجاب همسرم چه کرده ام؟

هر چند که من را بیش تر از گرما، سرما اذیت می کند و به قول عزیز «سرمایی» هستم، اما حسِ زیرِ مقنعه و چادر بودن، همین‌جا که روی صندلی و زیرِ بادِ کولر نشسته‌ام، عرقم را در می‌آورد. اما همسر من وظیفه دارد...

پوشیدن لباس ضخیم بر شما لازم است ، زیرا کسى که لباسش نازک و بدن نما باشد، دینش نیز ضعیف و نازک است...

20. حجاب در رمضان

عطر خوشبوی رمضان را نسیم در کوچه های شهرمان آکنده است.
ماه میهمانی خداست.

شلوار جین با مانتوی آبی بلندم را می پوشم و با ساق سورمه ایم که تا آرنجم می رسد سِت می کنم. موهایم را از پشت جمع می کنم...

کی فکرش رو می کرد خواب دختر رسول خدا اینطور منو از این رو به این رو کنه؟ که یک روز صبح دلم بدجور هوای سید الکریم رو بکنه، رفتم توی چشمای بهت زده امیر نگاه کردم..

با دوستم از دانشگاه برمی گشتیم مانتوی نخی پوشیده بود وسط های راه بودیم که شروع کرد به غر زدن که عجب هوای بدی شده است و چیزی نمانده که جهنم شود و هر روز بد تر از روز قبل است..

هیچ وقت به زیارت رفتن اعتقاد نداشتم اینکه پولت را بدهی بروی جایی که گریه کنی! به دیگران هم همین را میگفتم که بجای این کارها بروند شهری تفریحی خوش بگذرانند.


25. ما با تار و پودش عشق بازی می کنیم

 چـادرش را محکمـ گرفته ، بهش لبخند می زنمـ .. این همه لطافت ُدخترانگی را با متانت خاصی پنهان کرده


گرافیک

بالاخره پروژه‌‌ی این درس هم تمام شد. با اینکه یک هفته روی برنامه اش کار کرده بودم و در روز آخر جواب داده بود, باز هم نگران بودم که خوب از آب درآمده باشد.

تابستان گرم است
برای طاقت ِ کمتر ِ دختران، گرم تر

اساساً اول باید تکلیفمان را روشن کنیم که حجاب را چه معنی می‌کنیم؟

به زعم من حجاب، پوسته‌ی هویت یک زن است. اگر زن، شأن وجودی خود را که خدا در ...


30. این نامه را پست کنید به همه آن هایی که چادرم را دوست ندارند

سلام دخترآفتاب ، باران زیبایی و لطافت گل

راستش این روزها با خودم خیلی فکر کردم چگونه با تو صحبت کنم که نه تو برنجی...


31. زن باشی و ...

اینکه زن باشی و از آبشار زیبای موهایت لذت ببری،
ولی آن را بپوشانی و پنهان کنی طوری که حتی...

دیروز وقتی داشتم ریز آمار وبلاگم را نگاه می‌کردم متوجه شدم یکی از بازدیدکنندگان با جستجوی عبارت «از کجا بدانم ریش تراش فیلیپس اصل است»...

32. شعائر الله

وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ

به‌جا آوری تعظیم شعائر الله،...


33. جملگی بیمار

دیروز وقتی داشتم ریز آمار وبلاگم را نگاه می‌کردم متوجه شدم یکی از بازدیدکنندگان با جستجوی عبارت «از کجا بدانم ریش تراش فیلیپس اصل است»...


34. تک رنگ

گرافیک


35. خود ارزشمندم

نکته ای که عقلمان باید به آن حکم و دلمان باورش کند این است که:

«همیشه هر کاری که آسان تر و راحت تر بود، بهتر نیست».


36. برای صبر ریحانه ها

گرافیک

ماه عسل می دیدم....
همون خانم آلمانی که مسلمان شده بود...

سیاهی چادر، داغ بندگی است

این که گرمای تابستان و روزه و حجاب، به چشممان می آید


قرار بود برای مدح جهاد روزه + حجاب + گرما بنویسم ، خب دوستان نوشته اند...


دلهره دارم برای روزهای بودن ِ دخترکی که قرار است "مادر" خطابم کند ...

توی این گرما، آدم می پزد! چه رسد به من...
توی این گرما، مصادیق بدحجابی برادران را نادیده می گیرم و آستین کوتاه می پوشم...

قالَت ریحانةُ النَّبی، فاطِمة الزَّهــرا عَلیهاالسَّلام:

روزی روزگاری..

توی قرن بیست و یکم

توی یه مملکت اسلامی..


44. گفتی حجاب وصلت باشد هوای نفست...

- شما ها هم عادت کردید دیگه نه؟

- هوم؟


45. یک غیرت زنانه

وقتی وصیت نامه هایتان را نگاهی می اندازم انگار چند چیز را همه تان بر رویش قسم خوردید تا آخرین نفس پایشان بایستید...کم نیست "جان دادن"


46. این روزها

این روزها، 
چادرم را خاکی‌ترین دوست‌َم می‌دانم...


47. گاهی به آسمان نگاه کن

برای پوشیدن چادر باید به آسمان نگـاه کرد...


خسته،
پشت به همه‌ی جمعیت حاضر...

حجـاب دست وپـا گیـر

شـایـد...


50. مروارید زیر آفتاب

با تنی چند از داداشام که یزد بودن رفتیم باغ یکی از بچه ها، افطار رو اونجا بودیم و اتفاقا شب هم اونجا موندیم...


51. هیچ کار خوبی را به دلیل سختی هایش ترک نکنیم

نسبت به گرما تا حدودی کم طاقتی

برنامه ریزی می کنی که ماه رمضان تا حد امکان از خانه بیرون نروی....


52. یک مشت آب زندگی بخش

از دانشگاه تهران که بیرون میآمدم تمام نگرانی ام این بود که الان پسرک از شدت گرسنگی همه صورت پیرزن را لیسیده است. او هم که وسواسی و تمیز! حالا موقع رسیدن...


53. سیاهِ ساده‌ی صبور من...

اگه چلّه ی تابستون باشه و ماهِ رمضون باشه، حتی اگه صلاةِ ظهر باشه...


54. غیرت عباسی

بعضی از پسر بچه ها را دیده ام که خیلی غیرتی هستند نسبت به خواهر و مادرشان...

بابا رفـت

و سربنـدش 

را داد بـه مـن...


56. وقتی روحم تلخی جدایی از چادر را چشید

هی چونه می زدم با استاد و ایشان فقط گوش می کردند و هیچ نمی گفتند! شاید می خواستند خودم برسم به اصل مطلب...


57. برای دوست خوبم

من با تو کامل ترم!

توفداکاری ات را به اوج رسانده ای..


تودرمیان کعبه و عالمی به حسرت تو
فرشتگان به طوافت سروده سردادند

گرافیک

60. گلستان صبر

این روزها که از آسمان آتش می‌بارد و سیاهی چادرم تمام حرارت آن را جذب می‌کند...


61. چادر مشکی؛ یعنی عقلم سر جای خودش است

گفت : " واقعاً خل و دیوونه هستی.حالا روزه گرفتن رو کاری ندارم. ولی توی این گرما دیگه چادر مشکی سر کردن جز خود آزاری چه معنی دیگه ای داره؟"...


62. آسمان بار امانت نتواست کشید...

گرافیک


من چادر به سر می کنم زیرا..


64. برای «صبر ریحانه ها»

چادری که مرا در مقابل تیر نگاه شیطان حفظ می کند،


گرافیک


  • ۹۲/۰۵/۲۷

نظرات  (۴)

  • مقتدر مظلوم
  • ایده های خود را در حوزه فضای مجازی به مقام معظم رهبری برسانید.

    برای اطلاع بیشتر به لینک زیر رفته و از این فراخوان با قراردادن لوگو حمایت کنید
    http://mazloum.ir/page/didar-ba-rahbari
  • سندس در جست وجوی حقیقت
  • سلام
    نوشته "سرگرم عشقبازی" را انتخاب میکنم.
  • بروبچه های شیطون
  • سلام خیلی خوش حال شدم که سایتتون رو دیدم آخه اسم خودمم ریحانه است!!!  من شمارو لینک کردم اگه دوست داشتید لینکم کنید
  • جشنواره وبلاگ نویسی واجب فراموش شده
  • جشنواره وبلاگ نویسی واجب فراموش شده ( با موضوع امر به معروف و نهی از منکرو... ) به همراه اهدا 10 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به نفرات برگزیده – آخرین مهلت ثبت نام 25/7/92- جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبسیات sjavan.irمراجعه نمایید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی