صبر ریحانه ها

صبر ریحانه ها
آخرین نظرات

36. برای صبر ریحانه ها

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۴۹ ب.ظ


باید تشکر کنم از وبلاگ نوشته های یک مداد مغزی که ایده اصلی پوستر از نوشته ایشون گرفته شده

وبلاگ+ وتـــــر
  • ۹۲/۰۵/۰۸

نظرات  (۲۲)

  • مجید باقری
  • سلام
    حرف برای گفتن زیاد دارم ولی فقط یک سوال می پرسم و آن اینکه: طراح گرافیک و یا طراحان گرافیک شما تا چه اندازه ای با گرافیک و طراحی گرافیک و طراحی پوستر آشنایی دارند؟
    به عقیده ی بنده، طرح های شما اصلن ایده ندارند، اصلن طرح نیست، اصلن پوستر نیست، اصلن گرافیک ندارند.
    خواهش می کنم قبل از رفتن به سراغ کاری به خصوص در حوزه ی دین، اول آشنایی کامل با دین را پیدا کنید و سپس تخصص و دانش لازم و جامع از ابزار و تکنیک (به طور مثال: گرافیک) را به دست آورید و سپس دست به کار شوید، چراکه بدون دانش و تخصص وارد کار شدن با بی تعهدی نسبت به کار و مسئولیت چندان تفاوتی ندارد و ضربه ی سخت و سنگینی به حوزه ی دین و اعتقادات مردم و سپس به فضای هنری وارد می کند.
    نقدی که عرضه داشتم به کل وب سایت "ریحانه ها" و از جمله فراخوان جشنواره نیز به شدت وارد است.
    اگر نقد و نظر بنده را وارد دیدید، مسئله را می توانیم از طریق پست الکترونیکی هر دو طرف، بیشتر بحث و بررسی نماییم.

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از مسائلی که بیان کردید. 
    باید یاد آور شویم که موج طراح و گرافیست اختصاصی ندارد و کارهایی که روی سایت قرار گرفته اند، بدون هیچ چشم داشتی از طرف طراحان و تنها با خواندن فراخوان به دست ما رسیده است.

    موج وبلاگی صبر ریحانه‌ها جشنواره نیست، از سوی هیچ نهاد و هیچ ارگانی حمایت نمی‌شود.
    اگر صلاح می‌دانید می‌توانید آثار خود را برای موج بفرستید تا مسیر کار را برای سایرین مشخص کند.

    مجددا از وقتی که گذاشتید سپاسگزاریم.
    التماس دعا
    به آقای باقری
    سلام
    بنده به عنوان طراح این پوستر نه ادعایی در گرافیک دارم و نه در دین
    اگر از نظر شما این طرح مشکلی دارد بفرمایید بنده اصلاح میکنم و اگر از اساس مشکل دارد مطمئن باشید اگر با دلیل بفرمایید حتما طرح حذف خواهدشد.

  • فرزین خاکی
  • جمله‏ی بسیار زیبایی بود.
    طرح هم متفاوت بود البته.
  • مجید باقری
  • سلام

    بنده نیز هیچ ادعایی ندارم که البته بی ادعایی نیز کم ادعایی نیست، و اما نقدهایی که از نظر بنده به این طرح وارد است را در حد سواد و فهم خودم، بیان می کنم، قضاوت با متخصصین گرافیک:

    یک: پوستر سوای از متن که تیر نهایی را در بیان مفهوم و مقصود پوستر بیان می کند، باید خود به تنهایی جذاب و گویا باشد، یعنی ما ابتدا و در کل با تصویر سر و کار داریم و نه با متن.

    دو: متن به کار رفته در پوستر،  علاوه بر ناخوانا بودن (به دلیل انتخاب فونت نادرست و در هم آمیختگی جمله) هیچ معنی و مفهومی را بیان نمی کند؛ ببینید گرافیک یک زبانی دارد که باید با آن آشنا بود و به آن تسلط کافی را داشت، بله مؤمنین به واسطه ی تقوای الهی که در دنیا دارند، در روز قیامت نوری از پیشانی و یا در کل از وجودشان ساطع است، اما در زبان گرافیک و به ویژه پوستر که باید در کمتر از لحظه مخاطب را درگیر و جذب خود نماید، باید فکر کرد و طرح زد مه چگونه می توان این حقیقت را به تصویر کشید، ما که در پوستر قرار نیست که حرف بزنیم (به این معنا که مخاطب بایستد و ببیند که ما چه نوشته ایم و او بخواند).

    چهار: اگر زن خورشید است، پس چرا در پوستر شما از سمت راست نور می تابد؟ چرا از خود دست خانم چادری نور نمی تابد؟

    پنج: فکر می کنم که باید نور ساطع شده از دست خانم چادری باید با خود عکس به یک تلفیق و ترکیب زیبایی می رسید.

    شش: اصلن ببینیم که طرح و پوستر شما به ما چه می گوید: به من می گوید که، زیبایی جسمت را تا روز قیامت پنهان کن تا در آن روز این زیبایی را به نمایش بگذاری. مگر خانم هایی که از چادر استفاده نمی کنند، برهنه هستند، خیر، آن ها نیز جسم شان را می پوشانند، پس تفاوت بین خانم چادری با خانم غیر چادری چیست؟ اصلن چادر چه ماهیت و خاصیتی دارد که هیچ پوشش دیگری ندارد؟ اصلن خداوند چرا به موجودی بنام زن زیبایی داده است و چرا می گوید زیبایی ات را پنهان کن؟ چرا خانم جوان جامعه ی ما و هر جامعه ی دیگری باید خود را محبوس در چادر قرار دهد؟ چرا نباید از زیبایی اش لذت ببرد؟ مگر غیر از این است که زن دوست دارد زیبایی اش را نشان دهد، پس چه عاملی موجب میشود که او زیبایی اش را پنهان نماید؟ ببینید تا این سوال ها و بسیاری از این مورد سوال ها را که به گونه ای نیز فسلفی می باشد را در ذهن خود حل ننماییم، بعید می دانم که به ایده و طرحی برسیم که چادر را در نزد مرد و زن جامعه یمان محبوب بنمایاند.


    پیشنهاد می کنم این کتاب ها را بخوانید:


    دستورالعمل های فیل آبی برای ایده بابی

    نویسنده: محمد حسین نیرومند

    ناشر: فرهنگسرای میردشتی


    تفکر خلاق در گرافیک

    نویسنده: نیما ورامینی

    ناشر: فرهنگسرای میردشتی


    لطفن این مقاله ها را نیز بخوانید:


    http://garteh.com/articles/default.asp?idm=1203

    http://www.garteh.com/articles/default.asp?codeweek=56&idm=1126

    http://www.garteh.com/articles/default.asp?codeweek=56&idm=1142

    سایت پوستر، جهت گرفتن الهام و پرورش ایده و خلاقیت و تخیل، چراکه باید در عین طرح زدن بسیار، کار و طرح نیز زیاد دید (البته از این دست سایت ها بسیار است):

    http://mutzurwut.de/user/allimg.php?page=1

    اگر عرایض بنده کافی نبود، بفرمایید، باز هم انشاالله بحث می کنیم.

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
    سلام علیکم
    در ابتدا تشکر میکنم از وقتی که برای کار بنده  گذاشتید
    ​.​
    1.
    ​ ​
    از نظر من در این طرح
    ​،​
    ما اتفاقا با تصویر سر وکار داریم و اینجا تصویر حرف اول را می زند نه تایپ و این یک مسئله کاملا روشن هست و بعد مخاطب ممکن است  برای ارتباط پیدا کردن چادر و آیکون برود سراغ متن .
    سوال من از شما این هست که اصلا چه ایرادی دارد که تصویر و متن هر دو و به یک میزان مساوی در انتقال پیام نقش داشته باشیند؟
    2. اتفاقا بنده عقیده دارم متن خیلی گویا ست شاید ناخوانا باشد ...‌شاید اما کاملا معنی و مفهوم روشنی دارد
    ببیند من برای اینکه یک کاری را ارائه بدهم فقط به تایید خودم بسنده نمیکنم،  کار را به استادم به دوستان گرافیست و افرادی که اصلا علمی نسبت به پوستر و ...ندارند نشان میدهم، وقتی همه متوجه مفهوم پوستر میشوند من تقریبا به این نتیجه میرسم که طرح توانسته مفهوم و منظور خودش را به دیگران هم برساند
     و تا انجایی که من میدانم پوستر با بیلورد متفاوت هست این لحظه ای که شما ازآن حرف میزنید من را  بیشتر یاد بیلورد و اتوبان می اندازد و نه فضای مجازی و فرصتی مخاطب در اختیار دارد
    و یک سوال هم از شما دارم
    چرا فکر می کنید فکری صورت نگرفته؟ طرح هر چقدر هم از نظر شما ضعیف باشد اما طراح برای آن وقت گذاشته از ایده بابی تا اجرا و خب حالا طراح قوی نبوده ...فکر میکنم این ادبیات که شما بارها درصحبت هایتان استفاده میکنید صحیح نیست
    3.؟
     
    4. بنده اصلا قصد نداشتم زن را مثل خورشید نشان بدهم و تصور شما این طور بوده است
    بگذارید یک توضیحی در مورد طرح بدهم
    من میخواستم صبر یک دختر چادری در زیر آفتاب را نشان بدهم ،‌برای این کار هم از یک دختر چادری که زیر آفتاب ایستاده عکاسی کردم و حالا باید صبر را نشان میدادم ، به ذهنم رسید باتوجه به اینکه مخاطب این پوستر افرادی هستند که با فضای مجازی آشنایی دارند بهتر است از آیکونی که اغلب با عبارت  Please wait…همراه است،  استفاده کنم که به نظرم نشانی از صبر هست
    و خب حالا باید این علامت را در
    ​ ​
    جای مناسبی از تصویر قرار میدادم که درنهایت به این نتیجه رسیدم قرار گرفتن در مرکز برای تمرکز بیشتر بهتر است
    5. فکر میکنم با توضیحات بالا به این قضیه هم پاسخ داده شد
    6. خب دقیقا اشتباه شما در این جاست ،‌منظور پوستر را متوجه نشدید که این البته از ضعف کار من هست ، اصلا قرار نیست کسی زیبایی جسمش را در قیامت به نمایش بگذارد
    ببنید من با یک هدفی این طرح را زدم که دربالا توضیح دادم و اصلا هدف پاسخ به این سوالات نبوده است هدف این نیست که  چادر را در نزد مرد و زن جامعه یمان محبوب بنمایاند. مخاطب من بانوانی بودند در این گرما با زبان روزه با چادر به زیبایی تسلیم بودن در برابر پروردگار را نشان میدهند ومن قصد تقدیر داشتم از این بانوان ،‌همین...
    شاید هر کدام از این سوالات یک پوستر جداگانه بطلبد
    تشکر میکنم به خاطر منابعی هم که معرفی کردید کتابها را مطالعه کردم اما نقدها را نخوانده بودم

    از اینکه وقت گذاشتید برای کا​ر​ بنده سپاسگزارم
    و در آخر باید این نکته را خدمت شما عرض کنم که اگر افراد متخصص و مطلعی چون شما به این حرکت ها کمک کنند، سطح کار افراد تازه کار هم بالا خواهد رفت.

    با ارزوی موفقیت
     
  • مجید باقری
  • سلام

    بنده هم مثل شما بی ادعا هستم و اصلن خودم را باسواد و خبره نمی دانم ولی خب عقیده ام بر این است که مردم جامعه ما هم باید به مانند بسیاری از جوامع دیگر، تنها در حوزه ای که سواد و تخصص دارند (چه از نوع تحصیلات و چه از جنس تجربه)، صحبت کنند و نظر بدهند و از همین رو بنده سعی کردم، فهم و سواد اندکم را در این موضوع به کار گیرم و اما ادامه ی بحث:

    یک: مقصودم از تصویر، به کارگیری عکس نیست، بله شما از عکس استفاده کردید، ولی عکس شما در خدمت پیام و پوستر نیست؛ ببینید، همانگونه که بهتر از بنده اطلاع دارید، امروزه عکس و هنر فتوگرافی برای خود صنعتی شده است و کاربردهای فراوانی دارد، حالا من و شما به عنوان طراح گرافیک، عکسی که در پوستر به کار میگیرم، با عکسی که در صفحه آرایی روزنامه و یا مجله به کار می گیریم متفاوت خواهد بود.
    لازم به ذکر است که، یک وقت شما اصلن عکس به معنای خاص آن، به کار نمی گیرید و با استفاده از خط یا شکل و یا هر تکنیک و ابزار دیگری، دست به ساخت تصویر می زنید، آیا این یک تصویر نیست، بله حتمن که هست.

    دو: و اما اینکه متن و تصویر هر دو با یکدیگر در خدمت اثر و طرح بوجود آمده باشند، بله، هیچ اشکالی ندارد و خیلی هم حوب است که البته بسیاری از طراحان گرافیک و پوستر این کار را انجام میدهند، اما فراموش نکنیم که ما با دیزاین، با طراحی، با چیدمان سروکار داریم و نمیتوانیم به مانند یک فرد عادی و غیرمتخصص، همین جوری و بی هیچ قاعده و تناسبی عکس و نوشته بیاوریم، باید خیلی طرح و اتود زد و عکس و متن جابه جا کرد تا هم عکس و هم نوشته جدای از اینکه در خدمت پوستر درمی آیند، با یکدیگر به هم آهنگی رسیده و هر کدام ساز خود را نزنند، چراکه اگر اینگونه شود، آلودگی بصری ایجاد نموده و مخاطب را گیج و سردرگم می کند و ما نیز از انتقال پیام و مفهوم بازمی مانیم.

    سه: دقیقن بنده فکر می کنم که باید به اساتید گرافیک طرح را نشان داد، نه مردم بی اطلاع از علم و هنر گرافیک؛ بنده را ببخشید ولی، طرح به دوستان طراح گرافیک نشان دادن خوب است اما: اول اینکه آن دوست چقدر تخصص و تجربه ی کار گرافیک و به ویژه طراحی پوستر را دارد، دوم اینکه در کنار من به پوستر نگاه می کند و یا در مقابل من؟

    چهار: به عقیده ی بنده در زمان نگاه به یک بیلبورد با زمان نگاه به یک پوستر هیچ تفاوت زمانی وجود ندارد، چراکه شما زمانی که سوار اتومبیل هستید نیز تنها یک لحظه فرصت تماشا دارید و زمانی هم که پیاده هستید، همینطور، در هر دو مورد شما در حال حرکت هستید، چه حرکت بدن و چه حرکت نگاه. بنده را باز هم ببخشید ولی هر دویمان در این جامعه یعنی ایران زندگی می کنیم و خوب می دانیم که نگاه به دین و متدینین چگونه است، منظورم از باب تکرار است، اینکه چه خانم چادری و چه خانم غیرچادری، هر دو، مقوله ای بنام دین به طور خاص چادر و حجاب برایشان امری ست تکراری، حالا چه چادر و حجاب را دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند؛ حالا من و شما قصد داریم طرح و یا پوستری در این خصوص بزنیم: اول اینکه به عقیده ی بنده ما نباید جبه گیری کنیم (چه در فکر و چه در عمل)، اینکه بگوییم این طرح برای خانم های با عفاف و حجاب است، خب دو مشکل اساسی به وجود می آید و آن اینکه، خواه، ناخواه، طرح ما را دیگران نیز خواهند دید و دو دستگی در جامعه ایجاد می شود و دوم آنکه، به سبب نوع نگاه ما، ذهنمان محدود شده و طرح و ایده نیز محدود خواهد شد و متأسفانه خروجی طرحمان، تکراری، ناپخته و بی مفهوم خواهد بود؛ فراموش نکنیم که حجاب یک موضوع و مسئله ی جهانی است و باید جهانی نگاه کرد، باید برای همه ی مردم دنیا قابل فهم باشد، حداقل برای مردم ایران، باید طرحی جدید، در عین حال زیبا و همه فهم خلق نمود. دین اسلام حدود 1400 سال است که خود را به مردم جهان عرضه می نماید، اما آیا زبان نخست آن (به معنی ادبی آن)، با زبان امروز و یا زبان فردا یکی است و یکی خواهد بود؟ آیا حجاب در همه ی زمان ها و در همه ی جوامع امروز بشر یک شکل است؟ اگر ادبیات اسلام و خاصه حجاب و عفاف را به روز نکنیم، به جلو پیش نخواهیم رفت و آب راکد خواهیم شد.

    پنج: ببینید، بنده که شما را نمی شناسم و شما هم بنده را، اگر می گویم فکر و ایده شکل نگرفته، طرح شما و اثر شما این را به من میگوید، شما که نمی توانید خودتان را به آثارتان پیوست کنید و هر جا که طرحتان با مخاطب مواجه شد، بفرمایید که بله من فکر کرده ام، طرح زده ام و ایده پرورانده ام، نه، باید طرحتان خودش بتواند از خودش دفاع کند و خودش حرف بزند و اگر نمی تواند، مشکل طرح است. البته که ایده داشته اید و فکر کرده و طرح زده اید ولی به پختگی نرسیده است و این را طرح می گوید و نه من و شما و یا هر شخص دیگری.

    شش: در نشان دادن حجاب و عفاف و صبر و بردباری یک بانوی با عفاف و حجاب، اصلن لازم نیست که ما حتمن چادر بکشیم و یا از یک طرح یک خانم محجبه استفاده نماییم، می توان سراغ المان های دیگری رفت، المان هایی از اشیا و یا حیوانات و یا حالات و رفتارهای انسانی و غیر انسانی، که صبر و بردباری را به ما القاء و یا نشان می دهند.

    هفت: در خصوص پاسخ به سوالات هم، باید به خودم و شما این را بگویم که تا زمانی که فلسفه ی حجاب و عفاف و بالاتر از این ها، فساد و جنایاتی که (جنگی و غیر جنگی)، به واسطه ی برهنگی انسان (مرد و زن، در تفکر و در پوشش) رخ میدهد را متوجه نشده و درک نکنیم، طرح های ما بیهوده و الکن خواهند ماند. اصلن هنرمند و طراح است که باید این سوال ها را مطرح نماید و سپس پاسخ دهد، چه در قالب گفتگو و چه در قالب طرح، تا رسیدن به یک گفتمان همه جانبه و جامع و کامل.

    هشت: از نقدپذیری شما بسیار سپاسگزارم.

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
  • مجید باقری
  • سلام

    معرفی کتاب هایی در حوزه ی گرافیک و پوستر:

    سرو نقره ای 90
    ناشر: آبان

    اطلس طراحان گرافیک
    مولف: النا استانیک، کورینا لیپاوسکی
    ناشر: فرهنگسرای میردشتی

    اصول پایه طراحی گرافیک
    مولف: گوین امبروز و پل هریس
    ناشر: نظر

    هنر پوستر
    مولف: شارلوت ریورز
    ناشر: مارلیک

    مقدمه ای بر گرافیک دیزاین
    مولف: فرشید مثقالی
    ناشر: نظر

    یک قرن طراحی گرافیک
    مولف: جرمی آینسلی
    ناشر: یساولی

    پوستر، منتخبی از سالنامه ی مجله ی گرافیس
    ناشر: یساولی

    فریاد ایرانی
    ناشر: یساولی

    100 پوستر فرانسوی
    ناشر: داروگ نو

    البته کتاب های بسیاری نیز در باب مباحث نظری هنر و هنر مدرن و پست مدرن وجود دارد که خواندن آنها نیز ضروری است.

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
  • مجید باقری
  • سلام

    وب سایت هایی در حوزه ی هنر و پوستر:

    http://www.diseno-usil.com/concurso/gallery.php?pg=1

    http://www.typographicposters.com/

    http://www.feixen.ch/

    http://www.mehdisaeedi.com/

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
  • مجید باقری
  • سلام

    تحلیلی بر نگاه امام به هنر و رسانه
    نویسنده: علیرضا پناهیان
    ناشر: فرهنگ گستر

    انفطار صورت (گرافیک و نقاشی)
    نویسنده: شهید سید مرتضی آوینی
    ناشر: واحه

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
  • مجید باقری
  • سلام
    خدمت جناب وتر
    لطفن این صفحه رو مشاهده بفرمایید:

    http://www.negarkhaneh.ir/~ghardashkhan/PicDetail-219791/

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
    از زاهنمایی های شما نهایت تشکر را دارم
  • یک خواننده
  • من از صاحب وبلاگ وتر تقاضا می کنم نمونه هایی از کارهای خودشون و میزان اقبال عمومی و هم چنین میزان تایید افراد متخصص رو به همراه نمونه کار و تخصص استادشون خدمت جناب باقری معرفی کنند، شاید ایشون کس دیگری رو هم غیر از خودشون متخصص بدونن.
    اگر تخصص و تحصیلات خودتون رو اعلام نمی کنید، لااقل تجربه کاری و تخصص و تحصیلات استادتون رو اعلام کنید، شاید ایشون دیدن واقعا یک فرد خبره کار رو تایید کرده.

    دوست داشتم نمونه کار ایشون رو هم ببینم که لینکی که فرستادن لااقل برایمن غیرفعال بود.

    در مجموع من به عنوان یه خواننده عام و بی اطلاع از همه مسائل این ادبیات رو نمی پسندم و با اصول نقد و اصلاح هم به نظر من مطابقت نداره
  • مجید باقری
  • سلام
    خدمت یک خواننده ی عزیز و محترم
    مگه آقای باقری کیه؟ استاد دانشگاهه؟ طراح گرافیکه؟ نه باباجون، یه بی سواد که از سر بی کاری، یک مشت چرند و پرند حواله ی اثر هنری دوستان هنرجو و هنرمند میکنه...

    بنده که قابل طرح زدن برای دوستان گمنام و خوش قلبی چون شما نیستم...

    لینک مورد اشاره ی حضرت عالی، کاری بود به شدت ضعیف و افتضاح (مثلن در زمینه ی قبح بی حجابی)، که البته همونطور که فکر می کردم، طراح کار، اثر رو از روی وب سایت برداشتند.

    آخه عزیز، شما میفرمایید که بی اطلاعید، پس چطور نظر میدید؟ چطور میشه در زمینه ای (هر حوزه ای که شما بفرمایید)، بی اطلاع و دانش بود، اما بشه نظر هم داد!!!؟

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
  • مجید باقری
  • سلام

    http://www.behance.net/gallery/Muslim-Lady/10187145

    http://www.behance.net/gallery/HIJAB-MY-LIFE/9320029

    http://www.behance.net/gallery/Muslim-Woman-Dove-of-Peace/9205151

    http://www.behance.net/gallery/women-in-islam/9205243

    http://www.behance.net/gallery/Muslim-Women/8082499

    http://www.behance.net/gallery/Hijab-Design/6903303

    http://www.behance.net/gallery/beautiful-hijab/6901159

    http://www.behance.net/gallery/Muslim-Woman-Islamic-Resistance/9205125

    http://www.behance.net/gallery/Mona-Lisa/10274213

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
  • مجید باقری
  • سلام

    http://www.behance.net/gallery/Muslim-Woman-Islamic-Resistance/9205125

    http://www.behance.net/gallery/Muslim-Woman-Dove-of-Peace/9205151

    http://www.behance.net/gallery/women-in-islam/9205243

    http://www.behance.net/gallery/Muslim-Women/8082499

    http://www.behance.net/gallery/HIJAB-MY-LIFE/9320029

    http://www.behance.net/gallery/beautiful-hijab/6901159

    http://www.behance.net/gallery/Muslim-Lady/10187145

    http://www.behance.net/gallery/Hijab-Design/6903303

    http://www.behance.net/gallery/Mona-Lisa/10274213

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
    سلام آقای باقری
    حرف برای گفتن زیاد دارم ولی فقط یک سوال می پرسم و آن اینکه:
    شما با شهید آوینی چه مشکلی داری که این بلا رو سرش آوردی؟
    www.behance.net/gallery/Martyr-Sayyed-Morteza-Avini/9798975
  • مجید باقری
  • سلام
    جناب حسین
    منظورتون از بلا چیه؟
    لطفن کامل و دقیق و منطقی توضیح بدید.

    البته اگر خودتون رو با نام کامل معرفی کنید، بسیار ممنون و سپاسگزار میشم و در توضیح کارم نیز بهتر می تونم توضیح بدم، چراکه میدونم با چه کسی دارم صحبت می کنم.

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
    سلام
    دلیل این اغتشاش ، نامفهومی و عدم وضوح تصویر و ابهام موجود در آن چیه؟
    مخصوصا در عکس دوم و سوم این قرینه شدن نامتعارف که موجب سرگیجه خواد شد بخاطر چیست؟
    الآن قصد نقد تکنیکی ندارم فقط ارتباط این روش و این مدل کار رو با شهید آوینی میخوام بدونم؟

    نام کامل من کمکی به بحث نمیکنه اگر خیلی مهمه میتونید یه فامیلی به ادامه حسین اضافه کنید.

    موفق باشید

  • مجید باقری
  • سلام

    قصد بنده از ایجاد تصاویری که ملاحظه فرمودید، ساخت یک تصویر به معنای الاستریشن بوده و به دنبال دلیل و برهانی نبوده ام.
    منظورتون رو هم از  قرینه ی نامتعارف و سرگیجه نمیفهمم، چراکه همونطور که گفتم به دنبال تصویرسازی بودم و نه انتقال پیام و یا مفهومی.
    نام کامل کمک می کنه که بی پایه و اساس صحبت نکنیم و به مانند گفتگوی رو در رو، خودمون رو در قبال حرف هایی که میزنیم، مسئول و پاسخگو بدونیم.
    نگاه من به سید مرتضی، سوای از شخصیت شهید ایشان، شخصیت متفکر ایشان است و تصویری رو هم که برای کار انتخاب کردم، دلیلش همین نگاهم به سید مرتضی بوده است.
    البته ادعایی ندارم که شاهکار و یا کاری در شأن سید مرتضی به وجود آوردم، اما به عقیده ی خودم، کار به لحاظ گرافیکی و دلیلی مبنی بر اینکه بخواهیم این کار رو یک تصویرسازی و یا یک اثر گرافیکی محسوب نکینم،نمیشه.

    باز هم عرض می کنم، اگر منظورتون رو شفاف تر و منطقی تر و بر پایه ی زبانی مشترک یعنی گرافیک بیان کنید، ممنون و سپاسگزار میشم.

    در هر حال خیلی دوست دارم که کارم رو  به صورت عالمانه، شما و دوستان طراح گرافیک، به ویژه اساتید گرافیک و تصویرسازی نقد کنند و به حقیر بفرمایند که چه کاری نباید در فلان کارم انجام میدادم و چه کاری باید و یا بهتره که انجام بدم.

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
    پاسخ سوالم رو تو این جمله گرفتم

    "همونطور که گفتم به دنبال تصویرسازی بودم و نه انتقال پیام و یا مفهومی"

    حل شد
    تشکر
  • مجید باقری
  • سلام

    http://www.behance.net/gallery/Hijab-My-Right/10309195

    موفق باشید
    با توکل به خداوند
  • مجید باقری
  • ورشکستگی مطلق هنر معاصر ایران

    http://alireza.sahafzadeh.net/?page_id=5340

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی