صبر ریحانه ها

صبر ریحانه ها
آخرین نظرات

نهمین قطره: بـــفرمایید یک لقمه حجــــــــاب

سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۴۹ ق.ظ

این روز ها هیچکس گرسنه نیست، گویی سیرند از غیرت، مردانگی و ایمان!
روزه میگیرند؛
در سفره برخی را بنگری دریـــــــغ از لقمه ای آبـــرو ! سبدی عفافــــــ و جرعه ای معرفت....
آن سوتر نوشته بودم در این روزگار غریب کسی هم از این غیرت ها داشته باشد لقمه بزرگ تر از دهان برداشته و باید سر و دست دهد....
روزه ای؟
این تشنـــگی تو را به یاد غیرت برادر زینب(س) نمی اندازد که جان داد تا حرمت چادر خاکی مادر حفظ شود؟
این انتظار غروب تو را یاد غریبی مردی نمی اندازد که قرن ها منتظر چند تـــن تنها مانده است؟
مسلمانی؟
مگر نخوانده ای آداب مسلمانی را، آنجا که شاخه ای از محبت به دیگران همان احترام تو به انسانیت آنهاست. آن هم با حجابت!
من هم دختر مقدس مآبی نبودم... اما آمده ام بگویم خدا معجزه کرد! آمدم بگویم اینهمه گفیتم دعا کنید
اینهمه اماممان دعــایش بالای سر من و توست... آن مادربزرگی که همه دعایش عاقب به خیری من و تو بود...
میخواست فقط "معجزه" شود، بیماران شفا یابند، من بزرگ شوم و امامم ظهور کند!
آن معجزه اتفاق افتاد! بیـــا ما نیز از محبت اماممان دعا کنیم با معجزه های کوچک خود ظهور کند.
اما در جامعه ای که بی شک میدانم بر دعــــا و نفــــــــس امامشــــ اینچنین استوار است
با افتخار سرم را بالا بیاورم که چه...من در این مملکت بیش از پیش که زن غربے تولید مکنم! ؟
خواهر کوچکی دارم که هنوز تکلیف نرسیده عاشق چادر بود
فکر می‌کنم تو هم به اندازه من، او را دوست داشته باشی اگر برایت بگویم که:
دنیایش تنگ و کوچک و بسته نیست. با همان چادر کوچکش دنیای بزرگی در دستانش دارد
آن قدر با محبت است که دوستانش دوره اش میکنند و به بودنش افتخار!
وقتی تکلـــیف رسیده بود میدیدم در سفر یا خرید با اشتیاق چادر به سر میکند...
امروز در حجوم بی حجابی دستانم را محکم میفشارد و تا مسجد مبهوت با من هم قدم میشود
چگونه به چشمان غریب جانمازم نگاه کنم و از شرم سر به زیر نیآورم... گم شده ام...
میان حجم انبوه این روزهای سخت...
غیر این نیست، دینم دین محب و مهربـــانی است... آری در این ماه مبارک گناهـــان نیز کاسته میشود
این را نه من، که آمار نشان میدهد... بیا ســـر این سفره افطاری لقمه ای حجاب بردار... هرچند سنگین
هرچند در این گرمـــا سخت باشد... تو نیز مهربان باش!
اول با خودت مهربان باشـــــــ...
برای تنت و روحت که ارزش قائل شدیــــ....
لطافتت آسمانی میشود .. آنوقت تو نیز سهم کوچکی خواهی داشت از سفــــــره آسمانی خدا

حمایت از موج وبلاگی
صبر ریحانه ها

" حجاب؛وقتی زنها مهربانتر می‌شوند" .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
از وبلاگ چهارده آیینه حق

  • ۹۰/۰۵/۲۵

نظرات  (۳)

http://reihane.ir/?part=news&inc=news&id=170
لینک بعدم!!
اجابت کردیم دعوت تان را در :
http://lassarat.blogfa.com/post-65.aspx
ما نیز پیوستیم به این موج .
http://abnu30.blogfa.com/post-54.aspx
*****
ممنون از اینکه لبیک گفتید.
مطالب به تدریج روی وبلاگ گذاشته می شه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی